Contact

Heb je vragen? 
Neem contact met 
ons op 

Veel vragen zijn al gesteld! Scroll snel verder om te kijken of die van jou er al bij staat. Wil je een offerte aanvragen? Ook dat is mogelijk!

Offerte op maat aanvragen   Veelgestelde vragen
Optioneel
FAQ

Verspreiden

Wanneer u niet goed weet waar u het beste kunt gaan verspreiden, dan kunnen wij samen met u een verspreidplan opstellen. U geeft aan wat voor u belangrijk is en welke doelgroep u wilt bereiken. Aan de hand daarvan kunnen wij u adviseren en een gesegmenteerd verspreidgebied aanmaken.

Huis-aan-huis verspreiden is een voordelige manier om snel een groot bereik te hebben. Wat de exacte kosten zijn is afhankelijk van een aantal factoren. De belangrijkste factor voor bepaling van de kostprijs, is het gebied waar u wilt gaan verspreiden. Maar ook het gewicht en formaat van uw drukwerk, de oplage en frequentie zijn van invloed op de kostprijs. Wanneer u bij ons een vrijblijvende offerte aanvraagt, dan heeft u snel inzichtelijk wat voor u de kosten zullen zijn.

Als u het verspreidgebied weet waar u wilt gaan verspreiden, dan kunnen wij u snel voorzien van het juiste drukaantal van uw flyer, folder of krant. Bij dit drukaantal houden wij al rekening met het aantal adressen dat een sticker met betrekking tot ongeadresseerd drukwerk op hun brievenbus hebben geplakt. Wanneer u bij ons een offerte opvraagt, dan staat daar ook altijd op hoeveel u nodig bent van uw drukwerk.

In Nederland kunnen bewoners aan de hand van het plakken van een sticker op hun brievenbus, aangeven welk ongeadresseerd drukwerk ze wel of niet willen ontvangen. Hierbij zijn de volgende mogelijkheden:

  • Geen sticker: bewoner wil graag de huis-aan-huisbladen en folders ontvangen.
  • Nee/Ja-sticker: bewoner wil wel de huis-aan-huisbladen ontvangen, maar geen folders.
  • Nee/Nee-sticker: bewoner wil geen huis-aan-huisbladen en geen folders ontvangen.

Vanaf 2018 zijn sommige gemeenten begonnen met het invoeren van een Ja-stickersysteem. Dit systeem draait het huidige stickersysteem juist om. Hier moeten bewoners aangeven wanneer ze wel al het drukwerk willen ontvangen. Wanneer het een dergelijke gemeente betreft, dan zijn er de volgende mogelijkheden:

  • Ja-sticker: bewoner wil graag de huis-aan-huisbladen en folders ontvangen
  • Geen sticker: bewoner wil wel de huis-aan-huisbladen, maar geen folders.
  • Nee/Ja-sticker: bewoner wil wel de huis-aan-huisbladen ontvangen, maar geen folders.
  • Nee/Nee-sticker: bewoner wil geen huis-aan-huisbladen en geen folders ontvangen.

Uw drukwerk wordt mee verspreid met goed gelezen huis-aan-huisbladen. Hierdoor verschilt het per regio op welke dag uw drukwerk op de mat valt. Het is wel altijd in de midweek op een dinsdag of woensdag en soms met een uitloop naar een donderdag.

Faq

Drukken en ontwerpen

Bij ons is het ook mogelijk om uw flyer te laten drukken. U levert bij ons uw drukbestand aan en wij zorgen voor de rest. Van het bestellen van uw drukwerk, afstemming met de drukker en transporteur voor tijdige levering, tot aan het bezorgen in de brievenbus.

Bij ons is het ook mogelijk om uw drukwerk te laten ontwerpen. U levert bij ons de tekst en eventuele foto’s of afbeeldingen aan en wij zorgen dat er een drukbestand wordt ontworpen. Samen met u stemmen wij af of het aan uw wensen voldoet, maar zorgen wij ook dat het aan de vereisten voldoet om het te kunnen laten drukken met de beste kwaliteit.

FAQ

Aanleveren drukwerk

Uw drukwerk kunt u afleveren of laten afleveren op ons adres aan de Poolsterweg 9, 9641 MP Veendam. Wel zijn er een aantal aanleverspecificaties waar u aan moet voldoen, zodat wij alles tijdig en op de juiste wijze kunnen verwerken.

Aanleverspecificaties:

  • aanlevering minimaal 1 week voor verspreiding
  • uiterlijk woensdag voor 17:00 uur
  • franco aanlevering
  • maximaal 500 exemplaren per bundel
  • gewicht per bundel is maximaal 8 kg
  • maximaal 2 slagen per bundel
  • de bundels kruislings gebonden met strapex bandjes (geen banderol)
  • de aantallen per bundel moeten gelijk zijn

Wanneer u graag wilt dat uw drukwerk door ons wordt opgehaald, dan kunnen wij dat voor u regelen. U geeft aan waar en wanneer het opgehaald kan worden en wij zorgen dat het gebeurt.

Faq

Klachten

Ondanks dat wij altijd proberen de beste bezorgkwaliteit te leveren, kan het zijn dat u een klacht heeft over een niet bezorgd adres of adressen. Wanneer dit het geval is, dan horen wij dit graag en zullen wij proberen te zorgen dat uw drukwerk alsnog wordt bezorgd. Wel hanteren wij hiervoor onderstaande klachtenprocedure.

  • het klachtadres dient doorgegeven te worden met postcode, huisnummer en plaats
  • een klacht dient u binnen 3 werkdagen na verspreiding door te geven via klachten@santibri-axender.nl
  • een duidelijke omschrijving van het type klacht zoals, niet ontvangen, dubbele bezorging etc.